nedjelja, 23. kolovoza 2009.

Podzemlje Mljeta 22-23.kolovoz 2009


Eto me opet na Mljetu...doduše zadnji put sam bio ove zime, tamo negdje u veljači.
Ljeto na Mljetu mi i nije nešto aktualno ali naš cilj bilo je podzemlje najzelenijeg nam Jadranskog otoka. Upravo je ta osebujna vegetacija razlog zašto na samom otoku nije istraženo mnogo speleoloških objekata - prekriva ih šuma ili bolje rečeno makija.
Kako bilo da bilo prvi cilj je bio jama pod Sv. Spasom duboka nekih sedamdesetak metara. Možda i dublja jer je na dnu jezero u kojem pliva ovca - mrtva doduše. Sam objekt ima velik ulaz a nalazi se ponad maslinika nekih 40m od makadama koji vodi preko parkinga za Odisejevu špilju ka Sutmiholjskoj.
Glavno sidrište radimo na 3 bora sa JZ strane ulaza u jamu. Sve zajedno do dna je 3 prekapčanja.

Jezerce na dnu jame pod Sv.Spasom

Nakon jamarenja krećemo na sljedeću speleološko kupačku destinaciju - Odisejevu špilju.Plivajući susrećem mještanina Babinog polja koji po grižama skuplja sol...proklamira mi je kao vrhunsku.
Spavamo u Lemunima, vali do Saplunare ispod vojnog objekta, lokaciji na kojoj se snimala pošprdna emisija hrvatski survival. Točno u 5.30 cvrčci sinhronizirano oglašabvaju početak dana.

Saplunara ( ukradeni materijal)


Cvrčci bude Igora i Željku

Nakon podosta prenemaganja po Sapulnari nalazimo se na cesti ponad Okuklja. Odmah ponad ceste jako iznenađujuća perspektiva najdulje i najveće špilje otoka Mljeta, doduše i najveće špilje u kojoj sam ja ikad bio - špilja Galičnjak.
Galičnjak



"rodica"

Mljet je otok na koji svakako želim doći još mnogo puta, biciklirati, hodati, roniti i još koji put špiljariti...a ova epopeja se završila plivanjem preko cijele vale Sobre do trajektnog pristališta.Jedino što je problematično u tom plivanju jest da sam krenuo blizu ribogojilišta...a svi znamo da velika riba jede malu ribu, problem je u tome što mi je kroz glavu prolazilo da sam možda ja mala riba gledajući duboko plavetnilo pod sobom. Ma sve u svemu odličan swim.































Nema komentara:

Objavi komentar